martes, 14 de mayo de 2013

De qué parlo quan parlo de córrer de Haruki Murakami

I torno a en Murakami després d'haver deixa't en stand by 1Q84. Potser per trobar la força per reprendre els camins de l'Aomame i en Tengo.

Aquest llibre fa unes funcions de memòries on en Murakami ens explica el que es per ell, el fet d'anar a córrer,  cosa que fa cada dia (o quasi) per preparar la marató anual. Dins les seves reflexions, ens parla del seus hàbits d'escriure i el que suposa per ell aquest art.

De què parlo quan parlo de córrer es un llibre ràpid de llegir, molt senzill i d'una gran sinceritat, on Murakami ens diu que l'important de la vida es conèixer els nostres límits i on les victòries poden arribar al aconseguir supera els nostres petits (o no) objectius. I sí al final no ho aconseguim, perquè el nostre cos s'envelleix, s'ha de gaudir del camí recorregut que sempre ens ensenya alguna cosa. En definitiva aquest llibre agradarà aquells que els interessi saber en que consisteix el procés creatiu d'un escriptor. Tot i que te una sort de to d'autoajuda que tot i que no m'acaba de convèncer, el te des de la humilitat i no intenta ser cap doctrina.

2 comentarios:

Isabel dijo...

Hola, pues mira la verdad es que ha dado la casualidad de que mi madre me ha pasado un libro que le regalé no hace mucho que es Kafka en la orilla y por una parte tengo curiosidad por leer a este autor, pero por otra ya veremos... porque me ha dicho que es complicado de entender. Besos

Miquel del Pino dijo...

Buenas! El de Kafka en la orilla es quizás el libros qué más me ha gustado de Murakami, aunque confieso que es el más "raro" de los que he leído. Pero particularmente me gusto mucho.

Saludos!